Wat kan een landingspagina doen voor jouw bedrijf? + tips

apr 13, 2022 | Tips

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina gericht op één of meerdere zoekwoorden. Bedrijven hebben deze pagina’s om hun vindbaarheid op Google te vergroten en het werkt! Denk bijvoorbeeld aan een autogarage. Zij willen natuurlijk onderhoud aan auto’s verrichten en nieuwe klanten binnenhalen. Wat is dan vaak het eerste dat mensen doen als ze een probleem hebben? Juist, ze gaan het even Googelen. Dan komen ze een pagina tegen: “Airco laten vervangen voor een auto”.
Dit is een pagina die precies voldoet aan hun vraag. De pagina wordt dan ingericht om er zo veel mogelijk formulier inzendingen uit te halen (leads).

Klik hier om een landingspagina te laten maken

 

Tips voor een goede landingspagina!

Een goede landingspagina begint natuurlijk met een goede titel en een formulier; maar hieronder krijg je er nog meer.

  • Veel knoppen (CTA) – Hiermee zorg je ervoor dat mensen sneller hun gegevens achterlaten met een formulier bijvoorbeeld.
  • Duidelijke en korte tekst – Gebruik nooit teveel tekst op een landingspagina. Dit zorgt voor vermoeidheid bij de lezer en de lezer zal sneller weggaan van de website. Je kunt bijvoorbeeld een knop “Kennismaken” of “Gratis meer informatie” neerzetten. Dan heb je de lead al binnen en kun je verder aan de slag gaan om de klant binnen te halen.
  • Heading structuur – Dit klinkt misschien wat moeilijk. Maar een website bestaat uit een h1,h2,h3,h4,h5,h6 header en p. Een p staat voor een paragraaf maar die h’s staan voor titels. Elke pagina hoort ook maar 1x h1 te hebben en daarna een aantal h2’s Dit zijn dus subtitels maar zeker niet onbelangrijk. Hiermee kun je de zoekwoorden verdelen met vragen en uitleg. Bijvoorbeeld zoals dit blog is ingedeeld. Mocht je nu wel twee keer een h1 tag op je pagina hebben staan dan zou ik er snel één verwijderen want dit is niet best voor je SEO
  • Afbeeldingen – Gebruik leuke en uitnodigende afbeeldingen. Dit zorgt voor sfeer op de website en zorgt dus voor meer leads. Gebruik natuurlijk wel afbeeldingen die bij de pagina en jouw website passen.
  • Concurrentie – Zoek alvast de zoekwoorden op om te kijken hoe groot de concurrentie is. Is er namelijk veel concurrentie dan is het moeilijker om bovenaan te komen. Is er weinig concurrentie dan is het juist makkelijk. Moeilijk betekend niet dat je het niet moet doen want als het zoekvolume heel hoog is heb je er meer aan dan plek 1 met een kleine zoekvolume

Klik hier om een nieuwe website te laten maken/a>

 

Hoe wordt een landingspagina bepaald?

Ik als webdesigner merk steeds vaker dat er veel voor mensen te winnen valt bij bepaalde zoekwoorden. Nadat ik de website van een klant heb afgemaakt zet ik hun website in Google Search Console. Dit is belangrijk om je lijst van pagina’s in te dienen bij Google (sitemap). Ook kun je daar je statistieken zien met op welk plek je staat op Google en wat het zoekvolume is per dag op bepaalde zoekwoorden. Met deze informatie kun je uiteindelijk je zoekwoord bepalen.

Meer informatie verkrijgen

 

Ik weet niet wat voor landingspagina ik moet hebben.

Als je niet weet welke landingspagina’s je wilt hebben adviseer ik je om een gesprek aan te gaan met Davium Webdesign (klik hier) of jouw eigen webdesigner/SEO-specialist.
Zij gaan het onderzoeken en jou het beste adviseren

Laat je adviseren

 

Wat kost een landingspagina

De kosten voor een landingspagina hoeven niet veel te zijn. Bij Davium Webdesign betaal je €29,- per landingspagina. Bij de eerste landingspagina krijg je gelijk de tweede cadeau. Mocht je dat niet willen kun je natuurlijk altijd zelf op zoek gaan naar de kosten bij een andere partij of je vertrouwde webdesigner. Vul hieronder het formulier in om een landingspagina te laten maken of om er meer informatie over te krijgen.